営業時間 月~金 10:00-19:00
コンタクトメール support@tripla.jp
電話番号 03-6276-6553

個人情報保護方針 / Privacy Policy

個人情報保護方針

当社は、triplaチャットボットサービスを通じて取得するお客様の個人情報が、プライバシーを構成する重要な情報であることを深く認識しています。個人情報の適切な取り扱いを通じてお客様を尊重し、そして当社に対する期待と信頼に応えていくべく、個人情報の保護に関する法律(個人情報保護法)、その他の関連諸法令、業界法規、社会規範、公序良俗等を遵守し、当社に関係するすべての方々の個人情報を安全に管理するため、次の事項を包含したルール及び体制を構築して活動してまいります。

1. 当社は、事業の内容及び規模を考慮した適切な個人情報の取得、利用及び提供を行います。特定された利用目的の達成に必要な範囲を超えた個人情報の取扱いは行わず、目的外利用を行わないための措置を講じます。

2. 当社は、本人の同意がある場合または法令に基づく場合を除き、個人情報を第三者に提供することはありません。

3. 当社は、個人情報の取扱いに関する法令、国が定める指針その他の規範を遵守し、日本工業規格「個人情報保護マネジメントシステム — 要求事項」(JIS Q 15001)に準拠した個人情報保護マネジメントシステムを策定し、適切に運用いたします。

4. 当社は、個人情報の漏えい、滅失またはき損の防止および是正のための措置を講じます。

5. 当社は、個人情報の取扱いの全部または一部を委託する場合は、委託した個人情報の安全管理が図られるよう、委託を受けた者に対する必要かつ適切な監督を行います。

6. 当社は、個人情報の取扱いに関する苦情および相談への適切かつ迅速な対応に努めます。また、当社が保有する開示対象個人情報の開示等の求め(利用目的の通知、開示、内容の訂正、追加または削除、利用の停止、消去および第三者への提供の停止)を受付けます。

7. 当社は、個人情報保護マネジメントシステムの継続的改善を行ないます。

 

tripla株式会社
代表取締役CEO 髙橋和久
代表取締役CTO 鳥生格
制定:2017年6月15日
改定:2019年7月16日

 

当社における個人情報の利用目的等

1. 個人情報の利用目的
・triplaチャットボットサービス運営のため
・triplaブッキングサービス運営のため
・サービスやセミナー等のご案内のため
・メールマガジン配信のため
・事務局業務の運営のため
・採用選考のため
・各種お問合せに対応するため

※なお、個別に利用目的を明示又は通知する場合には、その利用目的によるものとします。
※すべての「保有個人データ」の利用目的や「開示等の請求等」の手続き等「保有個人データに関する事項の周知」事項につきましては、以下の「個人情報苦情及び相談窓口」までご連絡ください。遅滞なく回答いたします。

2.クッキーに関するポリシー

クッキーとは?

クッキーとは、ウェブページを利用したときに、ブラウザとサーバーとの間で送受信した利用履歴や入力内容などを、お客様のコンピュータにファイルとして保存しておく仕組みです。次回、同じページにアクセスすると、クッキーの情報を使って、ページの運営者はお客様ごとに表示を変えたりすることができます。お客様がブラウザの設定でクッキーの送受信を許可している場合、ウェブサイトは、ユーザーのブラウザからクッキーを取得できます。なお、お客様のブラウザは、プライバシー保護のため、そのウェブサイトのサーバーが送受信したクッキーのみを送信します。

クッキーの設定について

• お客様は、クッキーの送受信に関する設定を「すべてのクッキーを許可する」、「すべてのクッキーを拒否する」、「クッキーを受信したらユーザーに通知する」などから選択できます。設定方法は、ブラウザにより異なります。クッキーに関する設定方法は、お使いのブラウザの「ヘルプ」メニューでご確認ください。
• すべてのクッキーを拒否する設定を選択されますと、認証が必要なサービスを受けられなくなる等、インターネット上の各種サービスの利用上、制約を受ける場合がありますのでご注意ください。

当社がクッキーを使用して行っていること

以下の目的のため、当社はクッキーを利用しています。
• お客様が認証サービスにログインされるとき、保存されているお客様の登録情報を参照して、お客様ごとにカスタマイズされたサービスを提供できるようにするため
• 当社のサイトの利用者数やトラフィックを調査するため
• 当社のサービスを改善するため
• セキュリティー保持のため、ご利用から一定の時間が経過したお客様に対してパスワードの再入力(再認証)を促すため

<個人情報苦情及び相談窓口>
tripla株式会社 管理部 部長
連絡先 〒104-0033 東京都中央区新川1-22-13
電話番号 03-6276-6553

Policy regarding Protection of Personal Information

The tripla K.K.’s corporate philosophy is to “make travelers happy”. Our business and operational strategies are formulated based on this philosophy. We consider the aligned management and utilization of Corporate assets (capital, brands, IT systems, etc.) as critical to the realization of tripla K.K. objectives and view the safeguarding of personal information and compliance with applicable privacy laws as essential to the achievement of our philosophy and objectives. To this end, we have developed the following policies and procedures:

 

  1. We shall collect, use, furnish and otherwise handle personal information in accordance with the systems and procedures referenced standards. This means that we shall collect personal information through lawful and proper means and shall limit the use, furnishing and handling of personal information to the scope of its intended purpose. Should the need arise to handle personal information in a manner that goes beyond the scope of its specified intended use, we shall do so only after obtaining authorization from our Privacy Officer, furnishing notice to the affected individual regarding the contemplated use of said information, and obtaining the consent of said individual. We shall not utilize personal information for non-intended purposes and shall establish mechanisms to safeguard against such non-intended use. We shall only use and furnish ‘Specific Personal Information’ for its intended purposes as defined under the Act on the Use of Numbers to Identify a Specific Individual in Administrative Procedures.

 

  1. We shall implement organizationally and technologically reasonable measures to prevent and remedy the risks associated with the unauthorized access, loss, destruction, falsification and breach of personal information handled by tripla K.K.

 

  1. We shall observe applicable laws, regulations, guidelines, social norms and public order relevant to the safeguarding of personal information and the appropriate disposition of Specific Personal Information.

 

  1. Our Customer Hotline has been designated to respond to questions and complaints regarding the manner in which we handle personal information as well as to respond to related requests (for disclosure of personal information, etc.). The contact information for our Customer Hotline shall be made available both within and outside the company. We shall respond promptly and in good faith to all requests received from individuals regarding their own personal information.

 

  1. We shall implement improvements to our personal information management systems and procedures on an ongoing basis by conducting periodic reviews and audits.

 

  1. The provisions set forth in this policy shall be governed by the laws of Japan.

Implemented: June 15, 2017

Amended: June 5, 2018

 

Kazuhisa Takahashi: CEO of tripla K.K.

Kaku Toriu: CTO of tripla K.K.

 

For Inquiries concerning this Policy, please contact our Customer Hotline at:

tripla K.K.

Shinkawa I&L Building 6th Floor

1-22-13 Shinkawa, Chuo-ku, Tokyo

© 2019 tripla K.K. All Rights Reserved